Дигитално доба и сениори: технологија постаје свакодневица

Познат нам је подсмешљиви стереотип: збуњени сениор који покушава да схвати како да укључи застарели десктоп рачунар. Испоставило се да је тај стереотип погрешан колико и застарео.

„Обожавам YouTube! Ја сам фанатик YouTube-a. Устанем ујутро и одмах одлазим на YouTube.” Ова одушевљена изјава није дошла од припадника генерације Z. Изрекла ју је Џоан, 64-годишњакиња која је учествовала у истраживању које смо спровели прошле године о дигиталним навикама старијих особа.

Већина сениора који користе интернет проводи најмање шест сати дневно на мрежи и поседује просечно пет уређаја.

Паметни маркетиншки стручњаци су свесни куповне моћи бејбибумера, као и чињенице да припадници старије генерације X сада улазе у 55. годину живота. Међутим, у индустрији опседнутој младошћу лако је подлећи демографским стереотипима или претпоставити да се особе старије од 55 година нису промениле у својим медијским навикама. Према Канцеларији за националну статистику, око 80% одраслих у Уједињеном Краљевству старијих од 55 година користи интернет, а удео оних старијих од 75 година који користе интернет готово се удвостручио у последњих седам година.

Данашњи 65-годишњаци су провели већи део свог одраслог живота пратећи напредак технологије из прве руке: имали су само 36 година када је први интернет прегледач уведен 1992. године и 42 године када је Google основан 1998.

Google је у сарадњи са истраживачком фирмом Known спровео квалитативно и квантитативно истраживање током лета и јесени 2020. године. Циљ истраживања био је разумевање дигиталних навика и понашања данашњих бејбибумера и сениора.

Дубљом анализом њихових дигиталних навика открили смо да већина online сениора — 86%, према нашој анализи, која их сегментира по усвајању и коришћењу технологије — припада групи коју називамо „дигитални сениори”. Ови сениори проводе најмање шест сати дневно на мрежи и поседују просечно пет уређаја. То су софистицирани, ангажовани потрошачи: 8 од 10 је наставило образовање након средње школе, а 82% користи паметни телефон свакодневно.

Aktivni seniori 241226
Зашто сениори користе дигиталне технологије

За многе сениоре, бити онлајн и пратити технолошке иновације није ствар избора. То је неопходност.

„Дигиталне платформе играју велику улогу у нашим животима и увек се појављују нове могућности. Дигитално је овде да остане и добро је научити све што можемо”, рекла је Мод, 77. Џеф, 59, изразио је то директније: „Једноставно не желим да будем диносаур, знаш?”

Ови дигитални сениори користе интернет из разних разлога, од одржавања контакта са пријатељима и породицом (91%) до организовања финансија (87%) и побољшања здравља и благостања (73%).

Ова промена у ставу утиче и на шопинг навике. У студији спроведеној у Уједињеном Краљевству, 36% купаца старијих од 55 година рекло је да очекују да ће куповати одећу онлајн у наредних шест месеци, што је пораст у односу на 19% пре пандемије.

У сектору лепоте примећује се сличан тренд, при чему 42% сениора чита рецензије производа онлајн, 69% користи дигиталне платформе за преглед производа, а 77% је обавило куповину везану за лепоту онлајн у последњих шест месеци.

За многе сениоре, бити online и пратити технологију није ствар избора. То је неопходност.

Сва ова дигитална ангажованост, било да је у питању шопинг путем апликација или гледање видео туторијала о лепоти, долази на уштрб времена које су сениори некада проводили уз традиционалну телевизију. EMarketer процењује да ће сви бејбибумери ове године гледати 5.7% мање ТВ-а него 2020. године, са наставком пада, док Comscore извештава да је време проведено гледајући YouTube видео снимке код особа старијих од 55 година порасло за 10% од маја 2020. до маја 2021.

Глобално гледано, маркетиншки стручњаци који су традиционално ослањали на ТВ и штампу како би досегли старију публику примећују раст „дигиталних сениора” и прилагођавају своје стратегије како би одговорили на овај тренд.

Извор: Think with Google
Фотографија: Freepik

5 1 глас
Оцени овај текст
0 Коментари
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
Scroll to Top
0
Чекамо твој коментар!x